Sunday, October 24, 2010

Selamat Datang Anak-Anak Suamiku

Salam...

Emm me x pernah buat review drama kan, ni 1st time me buat.

Drama tu mmg menarik, kisah isteri tua yang dianiaya oleh madunya (Lakonan Rita Rudaini, Nor Khiriah)...perebutan kuasa yang tak nampak secara nyata, bilamana kematian suami menyebabkan isteri muda (Nor Khiriah) datang bersama dengan anak-anaknya hani dan hana.

Kehadiran keduanya disambut dengan tenang oleh Maya, tapi dalam kelembutan dan kebaikan yang ditunjukkannya itu rupanya diambil kesempatan oleh madu dan juga adik Maya (Lakonan Fizz Fairuz), mereka berpakat untuk merampas semua harta suami Maya yang sememangnya kaya-raya, pelbagai cara dan tipu helah dilakukan yang akhirnya terjerat dek perangkap Aida sendiri yang rupanya telah mengetahui tindak tanduk serta tipu helah yang dipermainkan oleh kedua-dua musuh dalam selimutnya itu.

Kesimpulan cerita ni, sebenarnya Aida cuma inginkan anak-anak suaminya sahaja kerana Maya sebelum ini pernah keguguran yang akhirnya menyebabkan beliau tidak boleh mengandung lagi.



Zaman la ni memang banyak pun kes2 mcm ni yg diadaptasi ke layar perak tu, kalu mcm kes Maya tak per dia ada 'permainan tersendiri utk mengenakan musuh2nya itu, tp kat alam nyata ni, ada yg betul2 teraniaya dek kerana perbuatan dan khianat madu masing2 (iissshh me minta2 lah dijauhkan dari semua ni, baik madu @ kawan2 sekeliling). Rambut sama hitam hati sapa tahukan hitam ke merah. Sebut pasal madu ni, me ada cerita skit, kes x bleh beranak ler...dulu masa baru2 kahwin sanggup berdepan apa juga rintangan, tp bila dah masuk musim2 dingin, mulalah si suami berubah hati, anak menjadi punca dan persoalan utk si isteri dimadukan, kejantanan harus dibuktikan isteri walau x rela terpaksa redha dari dibiar menanggung dosa. Tapi malangnya madu yang diminta tuba yang dibalasnya. Hampir setahun diri dimadukan sikit pun nafkah x pernah dihulurkan, adilkah? Alasan, duit x mencukupi ( walaupun isteri mampu utk menanggung diri sendiri, tp nafkah jgn x diberi krn sblm bermadu si suami mengaku depan kadi yang gaji cukup menyara 2 bini!!). Pernah isteri mengadu mcm mana dgn situasi diri? Isteri dijerkah dan diherdik umpama x punya harga diri, penat lelah, susah payah sedekad bersama terus dilupa, kepada isteri muda dilimpahkan segalanya. 

Rumah isteri muda cukup serba kelengkapan, rumah isteri muda kian hari kian berkurangan, jika dulu ada telefon rumah, kini sudah tiada, astro juga telah dipotong bersama semuanya kerana bil yang x berbayar berbulan lamanya ( isteri tua mmg x nak bayar, krn gaji yg ada hanya cukup nak guna perbelanjaan harian dan hutang piutang yg lebih penting) Bila balik rumah isteri tua, tahu mengadu itu ini, konon minta simpati n minta dibelikan, kirim salammm jawapan si isteri. Duit nafkah tak diberi ada hati nak minta belikan. 

Pada isteri muda, dilimpahkan segala macam, ditatang bagai minyak yang penuh, nak2 'kenjantanan' yg selama ini tak lg terbukti kini bagai menunjukkan hasil (Hanya Allah yg tahu adakah sampai waktunya atau hanya sementara cuma, bukan mendoa cuma jgn terlalu bangga), lagilah macam tuan puteri layanan diberi, minta itu ini semua dipenuhi. 


Isteri tua kian menderita, makin hari makin makan hati (nak mengadu pejabat kadi, surat nikah pada suami, disimpan dan x diberi, takut isteri boleh buat aduan nanti) sampaikan sengsara tak tertanggung lagi, pengsan masuk hospital kerana tekanan darah rendah, suami masih buat x endah, hinggakan rakan isteri mengatakannya tahap isteri sudah tahap serius hingga kena masukkan darah, barulah terhantuk kian terngadah....entahlah apakah sudahnya? 


Cerita masih belum sudah....

*Cerita benar yg me adaptasi ikut cara tersendiri, sesapa ada pandangan boleh tolong beri? Kesian pada si isteri, menderita makan hati*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Saat Kasih Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

The Best Place To Purchase Gift!!