Friday, August 27, 2010

Doa Makbul di Bulan Ramadhan

Salam ramadhan.

Apa kabo korang sume? Alhamdulillah dah 17 Ramadhan kita sume berpuasa. Hari Nuzul Al-Quran hari ni. Hari utk kita renung2 ttg bagaimana Allah turunkan Al-quran.
Korang puasa tak? Hah mesti ada yang x bleh puasa kan. Nak-nak yang bergelar perempuan. Mana pernah cukupkan, melainkan pregnant @ monopouse @ sakit macam aku. Itu dah namanya kelebihan yang ada pada perempuan. Lelaki ada gak yang ponteng puasa @ x puasa gak kan?

Ramai para ulama' dan ilmu agamawan yang berkata (dalam hadith n Al-Quran pun ada) Ramadhan ni barakahnya amat berbeza berbanding bulan-bulan lain. Apatahlagi jika mohon sesuatu yang baik @ yang tak baik kepada Allah akan sesuatu permohonan @ Doa.

Aku nak share pengalaman aku ntah yer atau kebetulan tentang peristiwa dalam bulan Ramadhan ni. Minggu lepas aku mengalami tekanan @ stress yang boleh tahan la, sampai rasa migrain. Boleh dikatakan masalah di tempat kerja la. Agaknya aku ni x pandai buat kerja kot :P Disebabkan  tekanan yang aku alami n tak tahu macam mana nak solve coz aku rasa jalan penyelesaiannya hanya dengan satu cara. So malamnya lepas solat maghrib aku pun baca yasin. Aku kalau stress n problem aku akan baca yassin (tu kan hati Al-Quran) utk dptkan ketenangan.Sebelum baca yassin aku mohon pada Allah minta tunjukkan kebenaran, siapa salah siapa betul. Lepas baca rasa tenang n lega sangat.

Tp beberapa hari yang lalu aku mendapat khabar yang membuatkan aku tersentak. Perubahan bakal terjadi. Aku terdiam seketika. Allah makbulkan doa aku @ mmg kebetulan. (Apakah perubahannya? Utk pengetahuan aku saja, coz PnC gak kalu dicerita, silap2 org salah tafsir). Tp ianya mmg berkaitan dgn doa yang aku mohon.

Sukar utk percaya...tp tadi masa dengar ceramah agama ustaz ad cakap yang Allah memang suka hamba2nya meminta2 dari Nya (kalu minta2 kat manusia lama2 manusia akan cemuih..meluat)

Bulan Ramadhan adalah bulan utk umat Islam berdoa memohon dan meminta apa sahajanya...kerana Ramadhan penuh barakah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Saat Kasih Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

The Best Place To Purchase Gift!!