Sunday, January 8, 2012

Santapan Penamat - Masterchef Malaysia

As salam...


Wah malam penentuan masterchef yang digelar Santapan Penamat gitu.. macam best jer kan. Tepat kul 9pm dah terpacak depan tv nak tgk sapa pemenangnya Wahidan ke Ezani..

Derang kena cipta 3 jenis resipi iaitu Pembuka selera, Menu Utama dan Pencuci mulut.
Mereka kena buat hidangan untuk 40 tetamu jemputan...ala2 jamuan kecil gitu. Bukan senang nak jadi pemenang tau!

Tapi organizer tak kejam, derang jemput 18 orang peserta yang tersingkir untuk dibahagi kepada 2 kumpulan utk membantu Ezani dan Wahidan, tapi derang kena pilih 5 jer utk bantu... (nak buat menu utk 40 orang uols, x terkejar ok kalu nak buat sensorang ekekekee)

Uols teka sapa menang?

Saya rasa saya pilih Wahidan sebab dia tu pekebun dan umur dah lanjut selain dia punya style tersendiri dalam memasak. Manakala Ezani dah ada kerjaya yang mantap sebagai dentist tambahan dia pun muda dan dah establish dengan karier dia..tapi kalu menang tu sebagai batu loncatan dia..ekekeke

Sapa menang? Kita tunggu!!






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Saat Kasih Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

The Best Place To Purchase Gift!!