Saturday, September 24, 2016

Ubat Resdung


Harini nak kongsi berkenaan Nasal Spray - bagi yang menghadapi resdung (sinus) atau selsema. Ni sebab dah rasa teruk resdung sampai hidung berdengung (selalu kepala je dengung) maka dah rasa tak sedap hati. Jadi jom kita berubat (huhuhuu dah teruk baru nak berubat, jangan amalkan)?

Yang ini jenis pancit @ spray ke hidung - macam spray untuk semput tu, memang agak mahal sedikit. Tetapi kalau dah mahal tu mesti keberkesanan lebih sedikit. Mana nak dapat ni? Kalau duduk putrajaya memang payah sikit nak cari farmasi yang jual. Doktor pun dah pesan cari di farmasi luar putrajaya. Jadi Ai pun pergi ke Bangi. Farmasi sebelah Gulati's Textile. 

Cara pemakaian - pharmacist ajar - kalau jenis bersin atau selsema ketika pagi, pancit la waktu malam, jadi ia akan membantu mengurangkan selsema dari berlaku sebelah pagi. Jika kerap selsema sebelah petang maka pancit la sebelah pagi. Ok malam ni kita cuba dan tengok apa kesannya esok. 



Yang ini Ai beli mula-mula, walaupun di kotak tulis 'nasal spray' tapi bukan spray punya huhuhuhu..dia berbentuk cecaur dan perlu dititiskan ke hidung, dah titus tu cecair tu terus melalui tekak dan akan rasa pahit le tekak kita nanti. Huhuhuu.


Updates 25/9/16 - Alhamdulillah, bangun pagi ni baru perasan,
hidung x berair dan bersin2. Tapi rasa tidak selesa tu masih ada. Takpa kita berubat lagi ya. Semua dengan izin Allah jua kan.


Psst - bila Ai updates dekat instagram, banyak pula iklan resdung keluar, yang peliknya brand lain2 tapi jenis ubat sepesen je...---sama kilang tapi branding je lelain kot. Hurmmm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Saat Kasih Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

The Best Place To Purchase Gift!!