Tuesday, March 15, 2011

Saya Merindui Mu!!!

Assalamualaikum.

Bismillah, subhanallah...lamanya AI tidak mengupdate blog a.k.a 'rumah maya' AI ni, malu pulak rasanya bila ada yg datang menjenguk tiada apa2 perkembangan yang dikongsi. Rasa tidak berkesempatan untuk menukilkan cerita dan ceritera di layar maya untuk tatapan ramai, walhal banyak sungguh yang ingin dikongsikan. Rasa rindu turut meluap2, tapi kalau dah datang angin malas untuk membuka laptop tu, maknanya memang tidak akan disentuh la untuk sekian lamanya...

Sahabat2 maya sekalian apa khabar ya? Harapnya sihat disamping keluarga AI doakan. Sejak kedatangan 2011 ni kita terutamanya dunia dikejutkan dengan pelbagai cerita yang menggerunkan kita sebagai umatNya.
Terkini gempa bumi yang melanda Jepun pada minggu lepas. Walhal sebelum tu di New Zealand. Adakah itu tandanya yang bumi ini sudah semakin tua untuk menampung 'beban' yang ada di atasnya? Wallah hu ahlam.

Tapi sebagai umat akhir zaman, kita seharusnya memperbanyakkan amalan2 yang perlu untuk dibawa ke akhirat sana, disamping meneruskan tanggungjawab kita kepada amanah dunia yang ada. Seperti yang nabi pernah berpesan dalam hadithnya - Beribadat lah kamu seolah-olah kamu akan mati esok hari, dan bekerja lah kamu seolah-olah kamu akan hidup 1000 tahun lagi (perbetulkan saya, sekiranya saya silap dalam menterjemahkannya)


Salam sayang...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Saat Kasih Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

The Best Place To Purchase Gift!!