Sunday, October 2, 2011

Hotel Seri Malaysia Port Dickson @ Hotel Indah Khabar

Assalamualaikum,

Apalah malang nasib kan, igtka teman suami ke sana dpt release2 tension rupanya tambah tension lg ada.

Ceritanya me folow hubie yg ada kursus disana semalam n hari ni, isu timbul tgh malam semalam lepas outing di luar n balik bilik x ada air, dlm area kul 12.45am me pun pergi la ke front opis buat aduan n tanya pasal masalah tersebut. The receptionist on duty kata mereka baru tahu n tak tahu bila akan ada air. Nak jadi ceta me pulak kebetulan masa outing minum white coffee langsung mata jd x ngantuk, then sampai kul 2am sblm tdo cek x ada juga.

Pagi2 bangun g cek tandas n masih x ada. Hah apalagi meletup la me n hubie. (My hubie lg angin coz dia dr mlm td x menunaikan tuntutan alam n he diabetic, kaki jd bengkak)
Tanya kaunter derang x bleh bg solution, me kata x nak bayar la kalu cam tu, the reception refuse to accept n ask to wait for the front office on duty.
Mr hubie dah bising2 n kami pun terpaksa menumpang bilik org...

Dlm kul 9am bila officer datang kami pun pung pang argue, memula he refusr to admit la n ask to pay half of the payment, tp my hubie push n bg statement on hospitality side n term about breach of contract n memacam lagi la ( sambil rekodkan semua percakapan guna hp) then dia pun mengalah n tak charge.

Moral yg nak disampaikan;

1. Hotel ni x ada inisiatif nak sediakan service seperti yg diharapkan - esp bilik! Me stay kat bilik 103, paip leaking, tv kecik ie 14 inchi je, no fridge harga utk weekend RM170 (gov servent x ada spesel rate! Hello hotel lain ada je even weekend pun!)

2. Muka staff semua x welcoming n approachable. Masam je. Nak2 yg receptionist tu, me rasa me yg lebih senyum dr derang ok.


3. Tak ambil inisiatif n action plan untuk solve problem.

4. Tak alert nprihatin dgn situasi acara ie - guest x habis makan lg (utk meja vip yg x berusik) dah gi kemas! Makanan pun x cukup.


Uish kalu nak tulis lg byk lagi yer, tp rasanya cukup dulu laa..

P/s - hotel seri malaysia ni yg tip top bleh kira ngan jari. Pls la improve coz gov agensi byk support uols. Tp uols bg service so suck!

3 comments:

kakngah said...

sekurang2nya pihak hotel boleh transfer guest ke bilik yang lebih bagus conditionnya...

eT said...

ritu check in seri malaysia kt mersing..Alhamdulillah sume ok..ada diskaun siap utk gov servant..huhu

asfiedaimpiana said...

Kak ngah - pttnya mcm tu, tp org lain dah ditransferkan n bilik provided 2 jer..yg hangin tu backup action plan x ada.
Et - betul ada certain yg tip top cam genting, kuala terengganu. Ni PD ni dah la tmpt yg wanted tp x improve mana, mentang2 x ramai yg komplen sbb tu ambil mudah x upgrade facilities.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Saat Kasih Bersemi

Daisypath Anniversary tickers

The Best Place To Purchase Gift!!